اخبار حوادث

دستگیری سارق متجاوز به زن 60 ساله

  • کارآگاهان پایگاه سوم آگاهی با اطلاع دقیق از زمان سرقت، به بررسی تصاویر به‌دست‌آمده از دوربین‌های مداربسته مجتمع پرداختند اما به‌واسطه قدیمی‌بودن دوربین‌های نصب‌شده در این مجتمع، تنها موفق به شناسایی نوع خودروی متهم از نوع پژوپارس سفیدرنگ شدند.

سارق حرفه‌ای که در جریان یکی از دزدی‌ها به زنی ٦٠ساله تعرض کرده بود، دستگیر شد سرقت از خانه‌ای در خیابان آفریقا روز ٢٧ شهریور از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ١١٠ به کلانتری گاندی اعلام شد.
به گزارش شرق، زنی ٦٠ساله بعد از حضور مأموران در محل سرقت واقع در طبقه چهارم یک مجتمع مسکونی به آنها گفت سارقی جوان پس از ضرب‌وشتم شدید وی، اقدام به بستن دست و پای او کرد و پس از آزار و اذیت جنسی طلاجات داخل خانه‌اش به ارزش تقریبی ٣٠ میلیون تومان را دزدید. با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع «سرقت به‌ عنف منزل همراه با آزار و اذیت» به دستور دادیار شعبه چهارم دادسرای ناحیه ٣٤ تهران، پرونده برای رسیدگی در اختیار پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.
مال‌باخته پس از حضور در پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: «برای پهن‌کردن لباس‌ها به پشت‌بام رفته بودم. در این زمان کوتاه، درِ خانه را نیمه‌باز گذاشته بودم. زمانی ‌که به خانه برگشتم، احساس کردم فردی غریبه داخل خانه است؛ شروع به بررسی اتاق‌ها کردم. به‌محض بازکردن در حمام، ناگهان جوانی به سمت من حمله‌ور شد و من را به‌شدت مورد ضرب‌ و جرح و توهین قرار داد. قادر به مقابله‌کردن در برابرش نبودم. این شخص دست و پای من را بست و به داخل یکی از اتاق‌ها انداخت. در آنجا من را مورد آزار و اذیت قرار داد و پس از آن با سرقت طلاجاتم به ارزش تقریبی ٣٠ میلیون تومان از خانه خارج شد.
کارآگاهان پایگاه سوم آگاهی با اطلاع دقیق از زمان سرقت، به بررسی تصاویر به‌دست‌آمده از دوربین‌های مداربسته مجتمع پرداختند اما به‌واسطه قدیمی‌بودن دوربین‌های نصب‌شده در این مجتمع، تنها موفق به شناسایی نوع خودروی متهم از نوع پژوپارس سفیدرنگ شدند.
اقدامات برای شناسایی و دستگیری متهم پرونده در دستور کار کارآگاهان قرار داشت تا اینکه چند روز پس از این سرقت، دزدی ناموفقی در خیابان آفریقا به پایگاه سوم آگاهی اعلام شد. در جریان آن دستبرد، سارق پس از درگیری با ساکنان یک مجتمع مسکونی و تهدید با سلاح سرد، با یک دستگاه خودروی پژوپارس سفیدرنگ از محل متواری شده بود. بلافاصله تیمی از کارآگاهان به این محل اعزام شدند و ضمن بررسی اظهارات ساکنان مجتمع اطلاع پیدا کردند که این مجتمع به‌تازگی به دوربین‌های مداربسته دیجیتال تجهیز شده است.
تصاویر به‌دست‌آمده از صحنه فرار متهم مورد بررسی قرار گرفت و کارآگاهان موفق به شناسایی پلاک خودرو شدند.
کارآگاهان با بررسی مالکیت خودروی پژوپارس سفیدرنگ مورد استفاده در سرقت‌ها موفق به شناسایی یکی از مجرمان سابقه‌دار و حرفه‌ای به‌ نام علیرضا (٢٨ساله) شدند. بررسی سوابق علیرضا حکایت از آن داشت که این متهم از مجرمان سابقه‌دار و حرفه‌ای در زمینه ارتکاب جرائم مختلف است که تاکنون بارها به وسیله پلیس آگاهی به‌ویژه اداره بیستم پلیس آگاهی به اتهام ارتکاب جرائم مختلفی مانند سرقت داخل خودرو، سرقت خودرو و همچنین سرقت اماکن، سرقت منزل و نزاع و درگیری همراه با تیراندازی دستگیر و روانه زندان شده و آخرین بار، با تأمین قرار قانونی از زندان آزاد شده است.
کارآگاهان با بهره‌گیری از سوابق متهم، به محل سکونت علیرضا در شهرستان اسلامشهر اعزام شدند و اطلاع پیدا کردند وی مدتی است که مراجعتی به محل سکونتش نداشته و درحال‌حاضر بلامکان است. در ادامه اقدامات پلیسی، هر دو دستور «توقیف خودروی پژوپارس سفیدرنگ همراه با دستگیری سرنشینان آن» و همچنین دستگیری علیرضا به‌عنوان متهم تحت تعقیب پایگاه سوم پلیس آگاهی در سیستم جامع پلیس ثبت شد.
ساعت ٢٢ روز ١٥ مهر مأموران کلانتری باغ‌فیض حین گشت‌زنی به یک دستگاه خودروی پژوپارس سفیدرنگ مشکوک شدند و با بررسی مشخصات خودرو اطلاع پیدا کردند که خودرو و سرنشینان آن تحت تعقیب پلیس قرار دارند. هم‌زمان، سرنشین پژوپارس که متوجه حضور مأموران در محل شده بود، سعی در فرار از محل داشت که مأموران با پیشدستی مانع از حرکت خودرو شده و ضمن دستگیری راننده پژوپارس سفید، در بازرسی داخل خودرو موفق به کشف چندین دستگاه ضبط خودرو شدند که متهم به شیوه داخل خودرو اقدام به سرقت آنها کرده بود.
هویت متهم پس از دستگیری و انتقال به پایگاه سوم پلیس آگاهی، بلافاصله مورد شناسایی قرار گرفت. با حضور شاکی اصلی پرونده و مواجهه حضوری او با متهم، علیرضا از سوی وی نیز مورد شناسایی قرار گرفت.
«علیرضا» که چاره‌ای جز اعتراف و بیان حقیقت نداشت، صراحتا به سرقت همراه با ضرب‌وشتم و همچنین آزار و اذیت مال‌باخته اعتراف و عنوان کرد طلاجات مسروقه را به مبلغ پنج میلیون تومان به خریدار اموال مسروقه فروخته است. متهم درباره نحوه ورودش به داخل مجتمع گفت: «نوجوانی حدودا ١٢ یا ١٣ ساله قصد خارج‌شدن از مجتمع را داشت؛ از این فرصت استفاده کرده، بدون آنکه صحبتی بین ما دو نفر انجام شود، وارد مجتمع شدم؛ آن نوجوان تصور کرد من نیز از اهالی مجتمع هستم و به همین علت سؤالی از من نکرد و من نیز مستقیم وارد ساختمان شدم. در حال وارسی طبقات بودم که به طبقه چهارم رسیدم. درِ واحد باز بود و من نیز به‌سرعت وارد آن شدم؛ در حال وارسی خانه برای پیداکردن پول و طلا بودم که ناگهان صاحبخانه وارد خانه شد. داخل حمام پنهان شدم و بعد باقی ماجرا اتفاق افتاد».
متهم که اعتیاد شدیدی به مصرف مواد مخدر از نوع شیشه دارد، در ادامه تحقیقات پلیسی به چندین فقره سرقت منزل در مجتمع‌های مسکونی مناطق شمال و شمال غرب تهران به‌ویژه در سعادت‌آباد، شهرک قدس و خیابان آفریقا و همچنین ده‌ها فقره کیف‌قاپی و قاپ‌زنی گوشی همراه از شهروندان نیز اعتراف کرد. سرهنگ کارآگاه محمد نادربیگی، رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با تأیید این خبر گفت: «با توجه به اعتراف صریح متهم به سرقت‌های منزل در مجتمع‌های مسکونی مناطق غرب و شمال غرب تهران، تحقیقات برای شناسایی دقیق محل‌های سرقت در دستور کارآگاهان قرار گرفته و تاکنون چندین محل سرقت در خیابان آفریقا و سعادت‌آباد شناسایی دقیق شده است.
همچنین با صدور قرار قانونی از سوی مقام قضائی دادسرای ویژه سرقت (دادسرای ناحیه ٣٤ تهران) متهم برای شناسایی دیگر جرائم ارتکابی همچنان در اختیار پایگاه سوم پلیس آگاهی قرار داشته و تحقیقات پلیسی برای شناسایی دیگر جرائم متهم در دستور کار کارآگاهان پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است».

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا