دسته‌بندی نشده

در کرمان 28 زندانی محکوم به اعدام مشمول تخفیف مجازات شدند

  • شایان ذکر است استان کرمان بدلیل موقعیت جغرافیایی وهمجواری با استان‌های هم مرز با کشور‌های افغانستان وپاکستان محل ترانزیت موادمخدر به سایر استان‌های کشور می‌باشد و دستگاه‌های انتظامی وامنیتی استان کرمان همواره در خاکریز مقدم مبازه با مواد مخدر بوده اند.

 

خبرعفو ۴۵ زندانی در استان کرمان اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب به مناسبت فرا رسیدن اعیاد سعید قربان و غدیر خم با پیشنهاد عفو، تخفیف یا تبدیل مجازات یک هزار و ۱۶۶ نفر از محکومانِ محاکم عمومی و انقلاب، سازمان تعزیرات حکومتی و سازمان قضایی نیرو‌های مسلح موافقت کردند، که ۴۵ مورد از آن‌ها مربوط به استان کرمان است.

رئیس شورای قضائی استان کرمان اعلام داشت: با اعمال این عفو ۲۸ نفر مجازات اعدامشان با یک درجه تخفیف به حبس ابد تبدیل شده است.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان ابراز داشت: ۸ نفر از این کسانی که مورد عفو قرار گرفته اند یک زن و ۳۷ نفردیگر مرد بوده اند و کلیه جرائم متهمین در حوزه مواد مخدر است.

وی عنوان کرد:۵ نفر با اعمال این عفو از زندان آزاد و تعداد ۱۲ نفر نیز مجازات حبس آن‌ها تقلیل یافته است.

شایان ذکر است استان کرمان بدلیل موقعیت جغرافیایی وهمجواری با استان‌های هم مرز با کشور‌های افغانستان وپاکستان محل ترانزیت موادمخدر به سایر استان‌های کشور می‌باشد و دستگاه‌های انتظامی وامنیتی استان کرمان همواره در خاکریز مقدم مبازه با مواد مخدر بوده اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا