مشاوره حقوقی

اگر وکیل کار را انجام ندهد باید به او پول داد ؟

 

  • حق و حقوق نامبرده تابع قرارداد وکالتی است که تنظیم شده لکن آنچه از توضیحات شما مستفاد می گردد این است که هدف صدور حکم و پرداخت ده درصد از مبلغ به وکیل صرف نظر از میزان آن بوده است.

 

آیا به وکیل بابت کاری که انجام نداده است، باید پول داد؟ این سئوالی است که کارشناسان مجله اینترنتی قانونپاسخ داده‌اند.

به گزارش مجله اینترنتی قانون ، سئوال مطرح شده از کارشناسان مجله اینترنتی قانون در رابطه با حق و حقوق وکیل به شرح زیر است:

باسلام سه سال پیش برای گرفتن حق و حقوق خودم از کارفرما به شخصی که مدیر یک موسسه که کار وی پیگیری همین مساعل اداره کاربود وکالت دادم که حقم را در اداره کارثابت کند و قرار بر این شد که من مبلغ 300000 تومان بعنوان پیش پرداخت بدهم و ایشان پس از انجام کار و گرفتن حق و حقوق من 10 درصد ازمبلغ دریافتی را بردارد و یک سفته 500 هزارتومانی هم بابت تضمین به او دادم، ولی ایشان نتوانست حق قانونی بنده را ازکارفرما بگیرد. فقط توانست یک رای تقریبا اندازه نصف حق و حقوقم بگیرد. ولی چون کارفرما حاضر نبود پولی پرداخت کند هیچ کاری انجام نداد. تا اینکه بعد از سه سال به واسطه یک آشنا خودم با کارفرما توافق کردم و مبلغی گرفتم وبه کارفرما رضایت محضری دادم. حالا وکیل بنده اصراردارد تمام پولش را میخواهد. چگونه می‌توانم وکالت نامه راباطل کنم و سفته راپس بگیرم؟ ضمن اینکه در وکالتنامه نوشته موکل حق عزل وکیل را ندارد.

پاسخ کارشناسان مجله اینترنتی قانون:

حق و حقوق نامبرده تابع قرارداد وکالتی است که تنظیم شده لکن آنچه از توضیحات شما مستفاد می گردد این است که هدف صدور حکم و پرداخت ده درصد از مبلغ به وکیل صرف نظر از میزان آن بوده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا