پرسش و پاسخقوانین اقتصادی - جرایم مالی

اگر ضامن کسی شده باشم می توانم ضمانت را پس بگیرم ؟

  • سلام بنده ضامن یک نفری در بانک شده ام؛ ولی متاسفانه ایشان با وجود توان پرداخت ، اقساط خود را سر وقت پرداخت نمی کند و هر سه ماه یا چهار ماه قسمتی را پرداخت می کند و الان جمع شده و 5 قسط عقب است.

 

اگر وام‌گیرنده‌ای با وجود توان مالی، از پرداخت اقساط وام خود امتناع کند، بانک می‌تواند به ضامن وی مراجعه کند؟ آیا می‌توانیم از ضمانتی که انجام داده‌ایم، انصراف بدهیم؟ کارشناسان وکیل‌آنلاین به این پرسش‌ها پاسخ داده‌اند.

 پرسش مخاطب درباره ضمانت وام، این است:

سلام بنده ضامن یک نفری در بانک شده ام؛ ولی متاسفانه ایشان با وجود توان پرداخت ، اقساط خود را سر وقت پرداخت نمی کند و هر سه ماه یا چهار ماه قسمتی را پرداخت می کند و الان جمع شده و 5 قسط عقب است. سوال اول – اینکه آیا با وجود توان پرداخت، وام گیرنده می تواند آن مبلغ پرداخت نشده را از بنده بگیرد یا از حقوقم کسر کند؟ سوال دوم اینکه بنده چطور می توانم از ضمانتم انصراف دهم؟

پاسخ کارشناسان :
توانایی مالی وام گیرنده مانع مراجعه بانک به شما نخواهد بود. از طرف دیگر و مطابق با قانون، ضِمان عقدی است لازم (یعنی غیر قابل برهم زدن) و ضامن، أصولا نمی تواند آنرا فسخ کند .

نوشته های مشابه

‫3 دیدگاه ها

  1. با سلام
    کارمندی که ضامن وام کسی شده است، در صورتی که از شغل خود استعفا دهد، تکلیف ضمانتی که کرده است چه می شود؟

  2. سلام.من میخوام مهاجرت کنم از ایران ولی ضامن شدم برای یک نفر.چجوری میتوتم انصراف بدم؟؟

  3. با سلام و عرض ادب
    من ضامن پروندهای شدم که کلیه مراحل دادگاه غیابی صورت گرفته و به من هیچ گونه اطلاع رسانی یا پیامکی نیامده و توقیف خودرو و حساب بانکی را صادر نموده یاداور بشم که اجراییه صادره غیابی و برای 6 سال پیش میباشد که اجرای احکام امسال توقیف کرده من یک لایحه در پرونده گذاشتم مبنی بر رفع توقیف بر مستثنیات دین و 9 برگ پیوست نموده اعم از فعالیت در اسنپ و رفع توقیف شعبه و استعلام حساب بانکی و برداشت وجه از حساب و نامه پارکینگ و اجرای احکام بهم گفت اون شعبه هست من اجرای احکام دوست ندارم رفع توقیف بزنم برو بدهی رو بده که گفتم اگر واقعا به قانون عمل میکنید چرا مرا در جریان دادگاه نخواستید و غیابی رای صادر شده تا متهم و خودم جهت دفاع حاضر میشدیم ان هم بعد از 6 سال گذشته الان اطلاع دادین به هر حال الان من اگر بخوام از پرونده بیرون بکشم و متهم را تحویل بدم ایا میتولنم ازاد کنم یا باز قبول نمیشود
    خواهشا راهنمایی بفرمایید چه کار کنم
    با ادب و احترام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا