دانستنی های حقوق

افرادی که سد معبر کنند مجرم هستند و مجازات می شوند

  • برخی فکر می کنند ساخت و سازهای غیر مجاز تنها مخصوص ارتفاعات لواسان و امثال آن است در حالیکه ساخت و سازهای غیر مجاز در داخل محدوده شهری همان حکم خارج از محدوده شهری را دارد.

معاون دادستان تهران گفت: سد معبر جرم و حرام بوده و دادستانی به عنوان مرجع قضایی با هرگونه سدمعبر برخورد می کند.

حجت الاسلام منصوری با تأکید بر اینکه نباید راه عبور مردم بسته شود و شهرداری باید در این خصوص دقت کند افزود: برخورد با سد معبرکنندگان از جمله بساط گستران در معابرعمومی و پخش کننده مصالح و نخاله های ساختمان های در حال احداث در حریم پیاده رو و خیابان جزء قوانین است.
وی در ادامه از مسئولان شهرداری درخواست کرد درخصوص بحث سد معبر و ساخت و سازهای غیر مجاز کنترل بیشتری داشته باشند تا ساخت و سازها از ابتدا بر اساس نقشه های مصوب پیش رود و از تخلفاتی مانند احداث اضافه طبقات و تجاوز به حریم عمومی جلوگیری شود.
سرپرست دادسرای ناحیه یک شمیران با اشاره به اینکه وظیفه برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز و خلاف نقشه مصوب برعهده دادستانی است تصریح کرد: برخی فکر می کنند ساخت و سازهای غیر مجاز تنها مخصوص ارتفاعات لواسان و امثال آن است در حالیکه ساخت و سازهای غیر مجاز در داخل محدوده شهری همان حکم خارج از محدوده شهری را دارد.

برخی فکر می کنند ساخت و سازهای غیر مجاز تنها مخصوص ارتفاعات لواسان و امثال آن است در حالیکه ساخت و سازهای غیر مجاز در داخل محدوده شهری همان حکم خارج از محدوده شهری را دارد.

وی خاطرنشان کرد: هر اقدام غیر قانونی در منطقه یک توسط مسئولان مملکتی ساکن در منطقه رصد و اطلاع داده می شود.
حجت الاسلام منصوری با اشاره به اینکه بستر خدمات در شهرداری بسیار زیاد است و به همان اندازه زمینه لغزش ها و خطاها هم زیاد است گفت: اگر تذکراتی به شهرداری داده می شود به معنای نادیده گرفتن زحمات شبانه روزی و کارایی آن نیست بلکه برای بروز آسیب های کمتر است.
وی به برخی از موارد تخلف اشاره و اظهار کرد: بعضی از واحدهای صنفی با نصب علامتی مقابل محل کار خود، آن محدوده را به پارکینگ اختصاصی مجتمع خود تبدیل کرده که در صورت بی توجهی به تذکر مأموران به عنوان تحصیل مال نامشروع برای آنها پرونده قضایی تشکیل می شود.
معاون دادستان تهران تأکید کرد: مأموران گشت نباید اجازه دهند که معبر عمومی حتی کوچه های بن بست به مکان اختصای عده ای تبدیل شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا