حقوق جزادیه

از بین بردن کامل حس بویایی موجب دیه کامل است

 

  • طبق ماده 693 قانون مجازات اسلامی از بین بردن کامل بویایی موجب دیه کامل است و از بین بردن قسمتی از آن اَرش دارد. تبصره – اگر در اثر جنایت، بویایی یکی از دو سوراخ بینی به طور کامل از بین برود نصف دیه کامل دارد.

دیه مالی  است که به سبب جنایت بر نفس یا عضو ، به مجنی علیه یا ولی یا اولیای دم او داده می‌شود، طبق ماده 693 قانون مجازات اسلامی از بین بردن کامل بویایی موجب دیه کامل است و از بین بردن قسمتی از آن اَرش دارد و موارد  مختلف آن در قانون بیان شده است.

 

دیه مالی  است که به سبب جنایت بر نفس یا عضو ، به مجنی علیه یا ولی یا اولیای دم او داده می‌شود، دیه مقدر مال معینی است که در شرع مقدس به سبب جنایت غیرعمدی بر نفس عضو یا منفعت یا جنایت عمدی در مواردی که به هر جهتی قصاص ندارد مقرر شده است.

طبق ماده 693 قانون مجازات اسلامی از بین بردن کامل بویایی موجب دیه کامل است و از بین بردن قسمتی از آن اَرش دارد. تبصره – اگر در اثر جنایت، بویایی یکی از دو سوراخ بینی به طور کامل از بین برود نصف دیه کامل دارد.

در این قسمت از مطالب مربوط به دیه به چگونگی محاسبه دیه بویایی در قانون مجازات اسلامی اشاره شده است که در ادامه می‌خوانید: طبق ماده 693 قانون مجازات اسلامی از بین بردن کامل بویایی موجب دیه کامل است و از بین بردن قسمتی از آن اَرش دارد. تبصره – اگر در اثر جنایت، بویایی یکی از دو سوراخ بینی به طور کامل از بین برود نصف دیه کامل دارد.

ماده 694 بیان می دارد هر گاه در اثر بریدن یا از بین بردن بینی یا جنایت دیگری بویایی نیز از بین برود یا نقصان یابد هر جنایت دیه یا اَرش جداگانه دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا