فرم های آماده

نمونه متن اجاره نامه آماده آپارتمان

 

  • مستاجر متعهد به جبران خسارات وارده به عين مستاجره و جبران كسر و انكسار درب و پنجره ها و شيشه، قفل و دستگيره ها و ساير متعلقات مورد اجاره مي باشد.

بنام خدا

قرارداد

(اجاره يك دستگاه آپارتمان مسكوني)

*******

طرف اول قرارداد(موجر): خانم/آقاي ……………………. فرزند آقاي …………….. داراي شناسنامه شماره ……………………………. صادره از ……………………………………… متولد ………………………………..   ساكن: ………………………………………………………………………………………………………………………………………….

طرف دوم قرارداد(مستاجر): خانم/آقاي ……………………. فرزند آقاي …………….. داراي شناسنامه شماره ……………………………. صادره از ……………………………………… متولد ………………………………..   ساكن: ………………………………………………………………………………………………………………………………………….

موضوع قرارداد: شش دانگ يكدستگاه آپارتمان طبق اول مشاع از يكباب ساختمان مسكوني احداثي در يك قطعه زمين به مساحت …………. متر مربع جزء پلاك …………..

فرعي از ………….. اصلي مفروض و انتزاعي از پلاك ……………. فرعي از اصلي مرقوم واقع در اراضي ……………….. بخش  ……………….. ثبتي  ……………….. تهران و از مورد ثبت سند مالكيت شماره  ……………….. مورخ  ……………….. صفحه  ……………….. جلد  ……………….. به شماره چاپي  ……………….. صادره به نام موجر با حق استافده از مشاعات طبق قانون تملك آپارتمانها و آيين نامه اجرايي آن، به انضمام برق اختصاصي به شماره پرونده ……………….. و از آب مشترك به شماره اشتراك  ……………….. و از گاز شهري مشترك به شماره شناسايي  ……………….. و به انضمام يك رشته تلفن اختصاصي به شماره  ……………….. و منصوبه هاي در آن كه مستاجر مورد اجاره را رويت كرده و با وقوف از محل وقوع، حدود و مشخصات آن، قبول و اقرار به تصرف كرده است و حسب الاقرار مورد اجاره جهت سكونت مستاجر با افراد عائله تحت تكفل درجه اول وي و همسرش و جمعا به تعداد  ……………….. نفر به اجاره داده شده است ولاغير و مستاجر به هيچ عنواني حق تغيير نوع استفاده مزبور را از مورد اجاره ندارد.

مدت قرارداد: ………………..سال كامل شمسي از تاريخ اول ……………….. ماه يكهزا و سيصد و ……………….. شمسي كه با قرار مستاجر از آغاز مدت استيفاي منافع كرده است.

مبلغ قرارداد: مبلغ  ……………….. ريال براي تمام مدت مرقوم(بقرار ماهي مبلغ ……………….. ريال) كه مستاجر متعهد است مال الاجاره ماهانه را در آغاز هر ماه به صورت نقدي به موجر بپردازد و عدم تاديه هر قسط از مال الاجاره ظرف مدت 10 روز از سررسيد موجب فسخ بقيه مدت براي موجر خواهد بود.


شروط:

ماليات مستغلاتي و تعميرات كلي به عهده موجر و تعمرات جزيي و رنگ آميزي و نقاشي مورد اجاره جهت استفاده بهتر به عهده مستاجر است.

مستاجر حق انتقال مورد اجاره را مشاعا يا مفروزا، جزئا و يا كلا بهيچ صورت حتي بصور نمايندگي، صلح و وكالت و غيره را ندارد.

مستاجر مكلف به رعايت موازين اسلامي در مورد اجاره مي باشد.

مستاجر متعهد به جبران خسارات وارده به عين مستاجره و جبران كسر و انكسار درب و پنجره ها و شيشه، قفل و دستگيره ها و ساير متعلقات مورد اجاره مي باشد.

مستاجر متعهد به تخليه و تحويل مورد اجاره به موجر با اخذ رسيد كتبي بعد از انقضاي مدت مي باشد.

از تاريخ فسخ يا انقضاي مدت مستاجر متعهد به پرداخت اجرت المثل معادل اجرت المسمي به موجر با اخذ رسيد كتبي مي باشد.

مستاجر مي تواند اجاره بها اعم از مال الاجاره يا اجرت المثل را به حساب جاري شماره  ……………….. موجر نزد بانك  ……………….. شعبه  ……………….. واريز نموده و نسخه از فيش آنرا به موجر تسليم نمايد.

چنانچه بعد از انقضاي مدت يا بعد از فسخ، مستاجر مورد اجاره را سالما تخليه نموده و بخواهد تحويل موجر دهد ليكن موجر از تحويل گرفتن آن خودداري ورزد مستاجر حق دارد با ارائه مفاصاي حسابهاي برق و آب و گاز و تلفن جهت تخليه و تحويل مورد اجاره به موجر، به دادگاه صالحه رجوع نمايند.

عدم تاديه بدهي هاي ناشي از مصارف آب و برق و گاز و تلفن منصوبه در مورد اجاره كه به عهده مستاجر است موجب فسخ براي موجر خواهد بود و در عين حال موجر با ارائه قبوض مثبته حق وصول آن را از مستاجر دارد.

10- تخلف مستاجر از هر يك از مفاد و شروط اين سند موجب خيار فسخ از طر موجر خواهد بود.

ساير شروط: (در اين قسمت اگر شروطي ديگر باشد تنظيم خواهد شد).

اين سند در 2 نسخه كه هر 2 نسخه در حكم واحد است تنظيم و بين طرفين مبادله گرديد.

 

 

محل امضاي موجر                                                            محل امضاي مستاجر

 

************

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا