پرسش و پاسخطلاق

آیا می توان زن را به دلیل فریب در ازدواج بخاطر بیماری روانی طلاق داد ؟

  • علی ای حال مطابق قانون، طلاق به دست مرد می‌باشد؛ بنابراین شما همواره این امکان را خواهید داشت تا با رعایت شرایط مقرر قانونی، با مراجعه به دادگاه تقاضای طلاق همسرتان را بنمایید.

 

با سلام و خسته نباشید.بنده مدت بیش از 15 سال است با خانمی ازدواج نموده ام و دارای یک فرزند دختر نیز هستیم متاسفانه در موقع ازدواج خانواده ایشان بیماری رو حی روانی ایشان را اعلام ننمودند و بخاطر وجود فرزند تا کنون متحمل زندگی بوده ام ولی با شرایط بسیار دشوار ایشان منجمله فحاشی بدبینی و تهمت به دیگران کتک کاری و همچنین فرزند آزاری ایشان مواجه شدم و درمانده ام بخاطر فرزندم چی باید کرد لطفاً راهنمایی فرمایید. در صورت امکان نیز از طریق ایمیل حاضر به باز کردن مسایل دیگر می باشم. با تشکر از شما.

اما پاسخ کارشناسان :
پاسخ کارشناس: با توجه به اینکه مدت زمان بسیار زیادی از زندگی مشترکتان می گذرد، باید بیان داشت که راه های مختلفی برای درمان و کاهش بیماری همسرتان وجود داشته است. از طرف دیگر شما می بایست به طلاق به عنوان آخرین گزینه توجه داشته باشید، چه اینکه بسیاری از مواردی مانند بدبینی و تهمت که بیان داشتید در خانم ها ناشی از حساسیت و علاقه آنها نسبت به زندگی می باشد و نه بیماری روانی.
از طرف دیگر و با فرض اینکه همسر شما دچار مشکلات روانی از قبل از ازدواج بوده و خانواده ایشان نیز این مطلب را از شما مخفی نموده باشند، مجوز فسخ نکاح برای شما نخواهد بود؛ زیرا اعمال این حق فوری است؛ پس اگر طرفی که حق فسخ دارد بعد از اطلاع به علت فسخ، نکاح را فسخ نکند، خیار او ساقط می شود.
علی ای حال مطابق قانون، طلاق به دست مرد می‌باشد؛ بنابراین شما همواره این امکان را خواهید داشت تا با رعایت شرایط مقرر قانونی، با مراجعه به دادگاه تقاضای طلاق همسرتان را بنمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا