خانواده

آشنایی با وکیل خانواده | وظیفه وکیل خانواده چیست ؟

  • وکیل خانواده وکیلی است که به صورت مستمر و با گذشت سالیان در دادگاه های خانواده رفت و آمد دارد و دعاوی مختلف خانوادگی را پشت سر گذاشته باشد. لازم است مطلع باشید نه تنها یک شخص نا آگاه با راهنمای غلط، که یک وکیل بی تجربه نیز می تواند موکلش را به سوی شکست هدایت کند!

 

علم حقوق به شاخه های مختلفی تقسیم می شود که از مهمترین آن ها حقوق خانواده است. در اهمیت خانواده و حفظ بنیان های آن و تاثیر در شخص و جامعه سخن بسیار گفته شده است که از مقوله بحث ما خارج است.

 

امروزه کمتر کسی است که به خانواده به دید احترام ننگرد و از تاثیر آن در سلامت فرد و جامعه آگاهی نداشته باشد. اما با توجه به جایگاه خانواده در جوامع بشری، حقوق آن نیز از اهمیت فراوان برخوردار است آنچه اینجا در پی آنیم، ضرورت استفاده از وکیل خانواده است. باید بپذیریم که در هر امری باید به متخصص آن مراجعه کرد ولی متاسفانه بسیاری از مردم خود را صاحب نظر در مسائل حقوق خانواده می دانند. آنچنان که برای دیگران نسخه می پیچند و راهنمایی هم می کنند! حقوق خانواده اصطلاحا سهل ممتنع است. به نظر می رسد ساده ترین رشته حقوق است در حالی که چنین نیست و سرشار است از ظرایف و دقائق. گذشته از مباحث نظری آن که ممکن است هر حقوق خوانده ای آن را بداند، رویه قضایی و تجربه در این عرصه بسیار تاثیر گذار است.

وکیل خانواده وکیلی است که به صورت مستمر و با گذشت سالیان در دادگاه های خانواده رفت و آمد دارد و دعاوی مختلف خانوادگی را پشت سر گذاشته باشد. لازم است مطلع باشید نه تنها یک شخص نا آگاه با راهنمای غلط، که یک وکیل بی تجربه نیز می تواند موکلش را به سوی شکست هدایت کند!

وکیل خانواده وکیلی است که به صورت مستمر و با گذشت سالیان در دادگاه های خانواده رفت و آمد دارد و دعاوی مختلف خانوادگی را پشت سر گذاشته باشد. لازم است مطلع باشید  نه تنها یک شخص نا آگاه با راهنمای غلط، که یک وکیل بی تجربه نیز می تواند موکلش را به سوی شکست هدایت کند! از این رو فقط اطلاعات حقوقی در محاکم خانواده کافی نیست. آشنایی با رویه دادگاه بدوی، تجدید نظر و دیوان عالی کشور در پیروزی نقش کلیدی دارد. وکیل خانواده می بایستی برای دفاع بهتر، دانسته های به روز داشته باشد و در آراء و رویه قضایی کنکاش کند و توامان صاحب علم و تجربه در خصوص حقوق خانواده باشد. و توصیه می شود هرگز به تجربیات ناقص و دانسته های پراکنده خود و دیگران اعتماد نکنید و کار را به وکیل خانواده مجرب بسپارید. بهترین وکیل خانواده علاوه بر اینکه محرم اسرار موکل است بایستی به موکلش دید واقع بینانه بدهد. از نا امید کردن و  دادن امید واهی بپرهیزد.

یکی از بدترین شعارها این است که وکیل خود باشیم! متاسفانه این جمله در بعضی از نوشته ها یا جلد بعضی کتب های بازاری دیده می شود. این جمله همانقدر غلط است که بگوییم دکتر خود باشیم! یعنی بجای مراجعه به پزشک متخصص خود درمانی کنیم و یا به تجویز هر فامیل و دوستی، خودسرانه دارو مصرف کنیم. این شعار ها اشتباه محض است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا