اخبار حوادث

پلیس سرپل ذهاب شکارچیان غیر مچاز گراز را دستگیر کرد

  • مظفری زاده تاکید کرد که هرگونه شکار در سطح شهرستان سرپل ذهاب غیرمجاز است و در صورت مشاهده، مراتب به دستگاه های قضایی اطلاع داده خواهد شد و با شخص یا اشخاص متخلف بشدت برخورد می شود.

رییس اداره حفاظت از محیط زیست سرپل ذهاب از دستگیری 2 شکارچی غیرمجاز گراز وحشی در این شهرستان خبرداد.
شهرام مظفری زاده اظهار داشت: در پی گزارش نیروهای مرزبانی سرپل ذهاب مبنی بر ورود شکارچیان غیرمجاز به منطقه مرزی و حوزه استحفاظی این شهرستان، مامورین یگان حفاظت از محیط ‌زیست به منطقه مورد نظر اعزام شدند.
وی افزود: با عملیات غافلگیرانه و با تلاش پرسنل یگان حفاظت از محیط زیست سرپل ذهاب و همکاری نیروهای مرزبانی مستقر در مرز، 2 شکارچی با سابقه دستگیر و از آنان یک قبضه اسلحه شکاری و لاشه یک راس گراز وحشی شکار شده کشف و ضبط شد.
وی بیان کرد: شکارچیان غیرمجاز پس از تشکیل پرونده برای رسیدگی بیشتر و صدور رای نهایی به مرجع قضایی شهرستان معرفی شدند.
رییس اداره حفاظت از محیط زیست سرپل ذهاب اضافه کرد که لاشه گراز وحشی شکار شده برای انجام تاکسیدرمی به استان کرمانشاه منتقل شد.
مظفری زاده تاکید کرد که هرگونه شکار در سطح شهرستان سرپل ذهاب غیرمجاز است و در صورت مشاهده، مراتب به دستگاه های قضایی اطلاع داده خواهد شد و با شخص یا اشخاص متخلف بشدت برخورد می شود.
منطقه شکار و تیراندازی ممنوع قراویز در شهرستان سرپل ذهاب هم اکنون تنها زیستگاه منحصر به فرد آهوی ایرانی در منطقه غرب کشور بشمار می رود.

سرپل ذهاب با بیش از 80 هزار تن جمعیت در غرب کرمانشاه واقع شده و با عراق 48 کیلومتر مرز دارد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا